Isnin, 2 November 2009

DR MAZA DITANGKAP


Gambar-gambar sekitar penagkapan DR MAZA di sebuah ruamah  sebuah banglo di Ampang oleh JAIS bersama  pihak polis semasa berceramah kira-kira pukul 12.10. Ceramah itu dihadiri kira-kira 100 orang, termasuk Zuraida dan Saari, lapor BERNAMA.
 
Beliau sebelum ini seorang Mufti yang banayak kontrovesi. Ada sesetengah pihak menyatakan beliau seorang wahabi, walaubagaimanapun beliu telah menjelaskan sebelum ini beliau bukan wahabi.

Antara sebab beliau ditangkap kerana tidak memepunyai tauliah dari JAIS untuk memberikan kuliah agama. 
 
Menurut Ketua Pemuda Pas Pusat ust Nasarudin Tantawi, beliua amat kesal atas tindakan yang di buat oleh JAIS kerana membuat penagkapan tersebut dan  menggunakan kuasa dengan sewenang-wenangnya.

Dari sudut lain penangkapan oleh Jais itu walaupun Asri mengakui beliau ada masalah dengan Jais kemungkinan ianya untuk memberi imej buruk kepada kerajaan Pakatan Selangor. Dengan penangkapan itu memberi imej kerajaan Pakatan Selangor cuba menghalang pengembangan agama Islam.

Dalam perkembangan lain, Asri dibawa ke pejabat agama Gombak hari ini untuk diambil keterangan. [wm.kl. 9:45 am 02/11/0.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

jom mengaji

Listen to Quran
Related Posts with Thumbnails