Khamis, 11 Februari 2010

lama ku merenung....

saat yang berlalu dengan cepat kurasakan begitu pantas.. lama dah tidak menulis dan mengupas isu-isu semasa yang panas-panas kerana ada masalah teknikal. Bersyukur kepada tuhan kerana memberi lagi keizinannya untuk menuruskan perjuang yang telah lama ku tinggalkan. beberapa isu seperti pengguanaan kailmah Allah, kes liwat, royalti, MB perak dan lain-lain tidak diberikan kesempatan oleh Allah. mungkin ada hikmah disebaliknya.. Insyallah..

Isu-isu yang menjadi buah mulut waraganegara Malaysia seperti isu MB Perak yang berpihak kepada Zamby. Pelik ke??? tapi benar!!!
Sesetengah pihak menyatakan tidak setuju dengan lima penal hakim yang membuat keputusan tersebut seperti dan biasalah ada yang bersetuju.

  

 Dato'Sri Nizar pula terlepas peluang... walaupun begitu, beliau tetap bersemangat dalam perjuangan. Moga dapat rampas balik pada PRU ke 13 nanti. Insayallah.

Datuk NG Chan seorang pesara hakim merasakan sesuatu yang tidak kena dengan keputusan  tersebut.Beiau berpendapat, malaysia berada dalam pemerintahan secara total oleh Barisan Nasional. Ini bermakna, keputusan mahkamah ini berkemungkinan besar ada kaitan dengan politik negara mungkin. 

Dalam pada itu,veteran Umno, Tengku Razaleigh Hamzah menegaskan Datuk Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin masih lagi menjadi Menteri Besar Perak sehinggalah beliau meletakkan jawatan atas kerelaannya sendiri, atau disingkirkan melalui usul undi tidak percaya pada persidangan Dewan Undangan Negeri.

Walaupu apapun, pandangan mereka ini  tidak mungkin mengubah apa-apa yang telah diputuskan di mahkamah. Namun mungkin akan memberi sedikit kesedaran kepada orang yang buta mata hati. jadi... fikir-fikirkan lah.



Kenyataannya.. orang yang paling gembira dalm hal ini. PM 1 Malaysia yang disayangi oleh rakyat Malayasia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

jom mengaji

Listen to Quran
Related Posts with Thumbnails